Wyszukaj:
Urząd Miasta w Lubaniu
Strona główna
Najnowsze artykuły
Mapa biuletynu
Twoje sprawy
  Miasto Lubań
•  Podstawy prawne i zakres działania
•  Informacja o mieniu komunalnym
•  Oferty Inwestycyjne
•  Rada Miasta Lubań
•  Władze Miasta Lubań
•  Jednostki Organizacyjne
•  Stowarzyszenia i Związki
•  Oświadczenia majątkowe
•  Wybory Samorządowe
•  Wybory Parlamentarne
•  Organizacje pozarządowe
•  Pomoc pobliczna
  Urząd Miasta Lubań
•  Wydziały Urzędu, Zakres Kompetencji
•  Statut Urzędu Miasta Lubań
•  Regulamin Urzędu Miasta Lubań
•  Struktura Organizacyjna Urzędu Miasta Lubań
•  System Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Lubań
•  Prowadzone Rejestry i Ewidencje
•  Kontrole
•  Elektroniczna Skrzynka Podawcza
•  Załatwianie Spraw
•  Przetargi
•  Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
•  Udostępnianie informacji publicznej
  Budżet Miasta Lubań
•  Rok 2008
•  Rok 2007
•  Rok 2006
  Prawo lokalne
•  Statut Miasta Lubań
•  Uchwały Rady Miasta Lubań
•  Zarzadzenia Burmistrza Miasta Lubań
•  Programy, strategie i opracowywania
  Informacje
•  Aktualności
•  Instrukcje obsługi
•  Statystyka
•  Redakcja
•  Archiwum
Pomoc
Statystyki


5043081
od 03 lutego 2006
Prawo lokalne » Statut Miasta Lubań Wersja do druku

 

Załącznik nr 8

             do Statutu Miasta Lubań

 

 

 

Regulamin  Komisji Infrastruktury Społecznej

Rady Miasta  Lubań

 

 

§ 1

 

Rada powołuje Komisję Infrastruktury Społecznej jako komisję  stałą do wykonywania określonych zadań.

§ 2

 

1. Komisja Infrastruktury Społecznej zajmuje się w szczególności  sprawami związanymi z :

1)    ochroną zdrowia, opieką społeczną i sprawami socjalnymi,

2)    oświatą i wychowaniem,

3)    kulturą fizyczna, sportem, turystyką i rekreacją,

4)    kulturą  i ochroną dziedzictwa narodowego,

5)    polityką społeczną i prorodzinną,

6)    porządkiem publicznym i bezpieczeństwem mieszkańców,

7)    promocją gminy,

8)    współpracą z organizacjami pozarządowymi,

9)    współpracą ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych miast.

             

2.  Do zadań komisji Infrastruktury Społecznej należy :

1)    opiniowanie projektów uchwał przedkładanych  na sesję  Rady Miasta,

2)    analiza spraw  z zakresu działania Komisji,

3)    stała  praca merytoryczna i koncepcyjna w zakresie spraw do których komisja została    powołana,

4)    rozpatrywanie  i opiniowanie  spraw  przekazanych  komisji przez Radę, poszczególnych radnych oraz burmistrza.

             

§ 3

 

1. W skład komisji wchodzą członkowie wybrani spośród radnych.
2. Przewodniczący Komisji wybierany jest uchwałą Rady.

3. Zastępcę przewodniczącego komisji wybierają członkowie komisji   spośród swego grona 

    zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu komisji.

4. Odwołanie przewodniczącego i jego zastępcy następuję na zasadach określonych w  ust.2 i 3

 

§ 4

 

1.       Komisja  spośród swoich członków może powoływać zespół do rozpoznania konkretnej sprawy.

2.       Zespół powinien składać  się co najmniej z dwóch osób.

3.       Sprawozdanie i wnioski zespołu rozpatruje komisja w regulaminowym składzie.

 

§ 5

 

1.       Komisja może współpracować z innymi komisjami  w sprawach będących  przedmiotem  zainteresowania  więcej niż jednej komisji.

2.       Realizacja  postanowienia zawartego w ust. 1 następuje poprzez :

1)      wspólne posiedzenia komisji,

2)      udostępnianie własnych opracowań i analiz,

3)      powoływanie wspólnych zespołów  do rozpoznania   określonych problemów.

                                                                

§ 6

 

1.       Komisja działa  na posiedzeniach.

2.       Prawo zwoływania posiedzeń komisji przysługuje :

1)      przewodniczącemu komisji,

2)      przewodniczącemu Rady,

3)      przewodniczącemu komisji na wniosek 1/3 regulaminowego składu komisji.

3.       W sprawach  związanych z sesją  Rady, posiedzenie komisji powinno być zwołane najpóźniej na 4 dni przed terminem sesji.

4.       W zawiadomieniu o terminie posiedzenia komisji podaje się temat posiedzenia oraz załącza się niezbędne materiały.

5.       Komisja jest władna do zajmowania stanowiska w sprawach należących do jej kompetencji, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa jej członków.

6.       Posiedzenia komisji są jawne.

7.       W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zaproszone przez przewodniczącego komisji oraz radni nie będący jej członkami.

 

§ 7

 

1.       Komisja działa zgodnie z opracowanym planem pracy przyjętym przez Radę.

2.       Komisja zajmuje stanowisko w danej sprawie w formie opinii i wniosków. Przyjęcie opinii i wniosków następuje poprzez głosowanie.

3.       Wnioski  komisji  kierowane są  do przewodniczącego  Rady w formie  pisemnej przed  posiedzeniem Rady.

 

§ 8

 

1.       Stanowiska Komisji zapadają zwykłą  większością głosów w obecności  co najmniej  połowy składu komisji.

2.       Głosowanie jest jawne.

 

§ 9

 

Z każdego posiedzenia komisji sporządza się  protokół  w terminie 21 dni  od  dnia  odbycia posiedzenia, który powinien zawierać:

 

1.       numer, datę i miejsce posiedzenia,

2.      listę obecności  członków komisji, z zaznaczeniem  w protokole usprawiedliwionych  i nieusprawiedliwionych oraz nazwiska osób delegowanych i zaproszonych na posiedzenie,

3.       zatwierdzony porządek posiedzenia,

4.       uchwalone opinie i wnioski wraz z wynikami głosowania,

5.       streszczenie wystąpień członków komisji,

6.       podpis przewodniczącego komisji. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Informację wytworzył: Urszula Marzec, Data wytworzenia: (brak danych), Wprowadził do systemu: Urszula Marzec, Data wprowadzenia: 2006-11-21 13:44:06, Zatwierdził do publikacji: Urszula Marzec, Data publikacji 2006-11-21 13:45:39, Ostatnia zmiana: 2006-11-21 13:45:39, Historia zmian, Ilość wyświetleń: 2201